Informacja o zgłoszeniu dzieci i postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wolsztyn.
Szanowni Państwo!
Zgodnie z art. 133 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz.59) do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej przyjmuje się dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły. Analogicznie do przepisów dotychczasowych, dzieci przyjmowane są do szkoły obwodowej na podstawie zgłoszenia rodziców.
Natomiast w przypadku podjęcia przez rodziców decyzji o podjęciu nauki przez dziecko w innej szkole niż szkoła obwodowa, dziecko może zostać do niej przyjęte, jeżeli dana szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami. W tym przypadku rodzice składają wniosek, a dziecko bierze udział w postępowaniu rekrutacyjnym. W postępowaniu tym brane będą pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący (Radę Miejską w Wolsztynie). W związku ze zmianą przepisów prawa i wejściem w życie w zakresie rekrutacji nowych przepisów - ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 roku poz. 59), organ prowadzący zobowiązany jest ponownie ustalić kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Po określeniu kryteriów, Burmistrz Wolsztyna – zgodnie z obowiązującymi przepisami, określi terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Wolsztyn na rok szkolny 2017/2018. W bieżącym roku, ze względu na zmianę przepisów prawnych, czas na określenie ww. terminów został wydłużony do dnia 15 kwietnia 2017 roku. Informacja dostępna będzie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Wolsztynie i stronach szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wolsztyn.